måndag 15 augusti 2011

Britter på hög höjd!

Vem sa att britter är rädda för höga höjder???? Den har inte träffat mina våghalsar som söker nya utmaningar varje dag. Och de små .... kan oxo! Bus är alla småkissarnas stora IDOL. "Allting som Bus kan, kan vi göra oxo ... ja vi KAN, ja vi KAN, ja vi KAAAAN ... tra-la-la-la- ... "
Och vad kan Bus då? Bus var tidigt uppe på fläkthyllan (piece of a cake, så att säga), bokhyllor i vardagsrummet, ovanskåpen i köket:



Och för att inte tala om hur nära matte var en hjärtattack när den stora kissen plötsligt promemerade fram o tillbaka högst uppe på badrumsdörren, som svajade lätt fram o tillbaka ...


JÄTTEKUL tycker Bus, som spanar efter nya högtflygande möjligheter!


Och allt detta MÅSTE man ju börja pröva! Först tar man fläkthyllan. Att peta ner alla burkar o äggkoppar GÅR INTE LÄNGRE. Matte har lärt sig efter Bus framfart. Man sätter fast ALLT med en klick FÄSTMASSA. Och sen är det nöjet förstört. Men de små o stora fyrbenta är så smarta så de kommer alltid på nåt nytt för att utmana mattes kreativitet


Det ser ut som man kan komma HÖGRE ... där uppe brukar ju Bus sitta bredvid Gröna Anna ... fast DÅ kommer matte ruuuuusande o Bus brukar då kasta sig handlöst direkt ner på golvet och då blir han ompysslad o pussad för matte tror att det gjorde ont i benen på honom o det var ju inte meningen


Alla småkissarna har erövrat ovanskåpen i köket! Linda ligger gärna o somnar innanför skåplisten. Bara öronen sticker upp. Och här spanar Nalle. Kan man kanske hoppa över hörnet, månntro???


Visst det gick galant


Det är ju väldigt högt förståss. Hur var det nu jag skulle komma ner???


Tar mig en slurk innan jag hoppar ner


HMMMM, jag vet att det finns mycket mer att klättra upp på ...  torkskåpet, värmepannan, bokhyllorna, öppna spisen, högst upp i gardinerna .... och hemma hos min matte finns MASSOR av spännande ställen jag inte varit på ännu ...  men jag PLANERAR ... fast det är hemligt ....

4 kommentarer:

  1. Alltså, Har du inte låtit dina stackars britter läsa rasstandarden????? Helt underbara är dom Lena. Och så klart Bus är idolen......mästarläraren som visar dom små allt bra och nyttigt man kan hitta på.
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  2. Så här är det: Mia är analfabet. De små går bara på dagis ännu o Bus, den ende bildade, kan bara läsa Svenska Akademiens OrdLista ...
    Kram o puss på er

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att jag inte har någon av mina katter som trivs på höjder..ja ska va Lilleman iså fall! Men gud va härlig och snygg han är morbror Bus!! Kan inte Bullen få lite hull och storlek av honom ..hi,hi,hi ;))

    SvaraRadera
  4. Japp vå Totsi har lite av den där genen hon med när det gäller hyllor och div. annrs så är hon väldigt lugn.

    När det blir kattungar här fram i vår ska jag läsa rasstandarden för dem. Det är ett som är säkert ;)

    SvaraRadera