onsdag 18 juli 2012

I vedboden - Dag 10

Den här figuren har varit med förr i bloggen. Nu vet vi. Han är permanent bosatt i min dotters vedbod!
*** Herr Padda ***
Detta har han valt ut till sitt HEM och det bekom honom inte ett dugg att bli fotograferad 15 cm från nosen. Till o med med blixt! (andra bilden) Han ursäktar så mycket att har råkat få lite spindelnät över nosen.



Och herrarna Groda har intagit min damm och huserar nu där tillsammans med ett par salamandrar som ännu inte flyttat ut i skogen. De kanske samsas bra med herrarna Groda. Bilder kommer på dem oxo när vi börjar bekanta oss lite mer.

Appropå BLIXT. Så har blogMadame lämnat tillbaka det omöjliga teleobjektivet som inhandlades häromdagen. Det blev ett byte. Som verkar mera lyckat - och användbart. En blixt som jag kan rikta uppåt, utåt hur jag vill och som inte hamnar i ögonen på den som blir fotograferad, t ex mina kissar som nu kan visa sina stora fina ögon ännu bättre. En snabbtest i gårkväll berättar att det nog var ett bra köp!
............................................................................
Väderbiten:  Gårdagens väder bjöd verkligen till och solen lyste hela dan! Idag ser det oxo ljust ut. Inte så varmt dock, bara 17 grader. Svag vind som knappt känns och något om sannolikheten för vindpustar över 10 m/sek har jag inte hört något av på radion idag. SMHI kanske tog semester ...
............................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar