måndag 4 januari 2016

Bara Bamse

- Det är jag som är Bamse. Världens starkaste ... katt ... Jag är blå o vit, säger matte och störst och tyngst av mina syskon. Fast Brummelisa är oxo väldigt stor, en riktig liten tjockis, men så har hon ju också päls som nog är dubbelt så tjock som min. Fast min päls är oxo väldigt fin, mjuk o ullig och väldigt gosig på magen! Svansen är jag väldigt stolt över! Den är vit på svanstippen! De du, inte många som har! 

Äta, leka o sova i mattes säng är det bästa jag vet. Matte vill gärna att jag ska sitta o ligga vackert i hennes knä ... men det är väl så där ... Fast ibland är det riktigt mysigt att få ligga inne i hennes tröja till exempel. Där somnade jag häromdagen. Och så få vara i mattes säng!!!! Ååååå det är mysigt. I dag tog matte bilder när vi lekte där. Snart ska vi få sova där m matte. Då ligger jag tätt tätt intill matte och en gång smakade jag på hennes hår .... tänkte att det var som mammas ... näääää det var det ju inte.

Nu kommer matte o säger att jag inte får gå på tangenterna längre ... 
PS Det var morbror Bus som hjälpte mig skriva 
En gång ska jag bli lika duktig och stor som morbror Bus. Han är min idol!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar